2016年9月にハワイに移住しました。7月に移民ビザを取得するまでの 道のりを記録したブログです。

Case Was Received

1月19日に NOA1(Form I-797)を受け取ってすぐに、USCISのサイトでステイタスチェックをしてみました。

On January 7, 2016, we received your Form I-130, Immigrant Petition for Relative, Fiance(E), or Orphan, Receipt Number WAC○○○○○○○○○○, and sent you the receipt notice that describes how we will process your case. Please follow the instructions in the notice. If you do not receive your receipt notice by February 6, 2016, please call Customer Service at 1-800-○○○-○○○○ FREE. If you move, go to www.uscis.gov/addresschange to give us your new mailing address.


Receipt Notice が2月6日までに届かない場合は連絡するようにと書いてあります。
メールには、ステイタスチェックはReceipt Noticeが届くまで待つようにと書いてあったんだけど、素直に待っていてなかなか届かなかったら、このメッセージも見れないことになっちゃうよね(^^;)
メールを受け取ってから10日待っても届かなかったら、適当なタイミングでステイタスチェックしてみたほうがいいかもしれないです。